La ce trebuie să fim atenţi când cumpărăm o asigurare de viaţă?
Călin Rangu, Director, Direcţia de Protecţie a Consumatorului în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), spune că atunci când dorim să achiziţionăm o asigurare de viaţă, în primul rând trebuie să fim atenţi la excluderi.
„În general, la toate asigurările trebuie să fim foarte atenţi la excluderi. Unele asigurări chiar se numesc cam cum ai vrea tu să ai o asigurare pe subiectul respectiv, şi apoi la excluderi să apară că subiectul respectiv e mai mult exclus decât inclus. De exemplu, am avut cazuri destul de multe cu ţevi care crapă. Există clauze care menţionează acest lucru, că se acoperă şi instalaţiile din casă, dar la excluderi apar tot felul de precizări: dacă nu ţi-ai luat măsuri, dacă n-ai închis robineţii din exterior”, afirmă Călin Rangu.
Ca în cazul fiecărui contract, trebuie să citim foarte bine excluderile sau, dacă avem nelămuriri, să întrebăm. Alte elemente la care trebuie să fim atenţi este felul în care se face despăgubirea. „Pentru că una este să se facă o despăgubire, de exemplu, la o asigurare de sănătate într-un spital pe care tu l-ai considera optim pentru tine, alta este să fii trimis numai la câteva spitale pe care le are asiguratorul drept partenere”, afirmă Călin Rangu.
„Mulţi asiguratori au parteneriate cu diferite companii, este foarte corect, dar trebuie ca aceste informaţii să fie comunicate celor care semnează poliţele de asigurare, ca să ştie la ce să se aştepte atunci când se duc într-un anumit spital”, conchide Directorul Direcţiei de Protecţie a Consumatorului din cadrul ASF.