AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR
În decursul celor 30 de ani de la înfiinţare, ANPC:
◉ A elaborat, încă din 2008, un Proiect de act normativ de modificare şi completare a
legislaţiei din domeniul serviciilor financiare şi imobiliare – OUG 174/2008;
◉ În anul 2009, a intrat în vigoare Ordinul 632/2009 privind măsuri de informare a consumatorilor de către operatorii economici care desfășoară activități de schimb valutar;
◉ În anul 2010, a fost creat un cadru legislativ (OUG 50/2010) ce reprezintă un reper în legislația privind drepturile consumatorilor în domeniul contractelor de credit;
◉ La sfârșitul anului 2010, au intrat în vigoare prevederile Legii nr. 288/2010, lege de
modificare și aprobare a OUG 50/2010;
◉ Pentru informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor, a emis Ordinul nr. 505 din 2014 privind măsuri de informare a consumatorilor de către operatori economici care desfășoară operațiuni de plată prin intermediul ATM-urilor;
◉ În anul 2016, a intrat în vigoare Ordonanța de urgență nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile;
◉ În iunie 1999, România adoptă Planul Național de Aderare la Uniunea Europeană;
◉ La data de 17 mai 1999, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor a fost desemnată ca Punct Naţional de Contact în cadrul Sistemului Tranziţional de Schimb Rapid de Informaţii (TRAPEX);
◉ Protecţia consumatorilor a reprezentat un capitol separat în acquis-ul comunitar
(capitolul 23 – Protecţia Consumatorilor şi a Sănătăţii, deschis in anul 2001);
◉ ANPC a fost recunoscută de Comisia Europeană ca partener de discuţii în cadrul respectivelor negocieri, fiind desemnată integrator de capitol de către Guvernul României;
◉ În luna iulie 2003, Comisia Europeană recunoaște ANPC ca fiind instituția responsabilă din România pentru supravegherea pieței produselor și serviciilor precum și protecția consumatorilor;
◉ Până la data aderării, a fost armonizată legislaţia românească cu directivele europene;
◉ În aceeași perioadă de preaderare, una dintre condițiile impuse României a fost ca autoritatea responsabilă cu protectia consumatorilor, respectiv ANPC, să asigure întărirea activității de supraveghere a pieței produselor și serviciilor;
◉ Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, la 1 ianuarie 2007, ANPC a participat la elaborarea politicilor de protecție a consumatorilor;
◉ ANPC a participat pe parcursul anilor 2014, 2015 și 2016, alături de alte state membre, la
acţiunile comune, cofinanţate de Comisia Europeană şi derulate de Prosafe
Sursa: ANPC te respectă!
Telefonul consumatorului 0219551
Fii un consumator informat, e important!