Casă & Familie
În tendințe

“30 de ani de protecția consumatorilor în România”

ANPC te respectă

   AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR

     În decursul celor 30 de ani de la înfiinţare, ANPC:

◉         A elaborat, încă din 2008, un Proiect de act normativ de modificare şi completare a

legislaţiei din domeniul serviciilor financiare şi imobiliare – OUG 174/2008;

◉         În anul 2009, a intrat în vigoare Ordinul 632/2009 privind măsuri de informare a consumatorilor de către operatorii economici care desfășoară activități de schimb valutar;

◉         În anul 2010, a fost creat un cadru legislativ (OUG 50/2010) ce reprezintă un reper în legislația privind drepturile consumatorilor în domeniul contractelor de credit;

◉         La sfârșitul anului 2010, au intrat în vigoare prevederile Legii nr. 288/2010, lege de

modificare și aprobare a OUG 50/2010;

◉         Pentru informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor, a emis Ordinul nr. 505 din 2014 privind măsuri de informare a consumatorilor de către operatori economici care desfășoară operațiuni de plată prin intermediul ATM-urilor;

◉         În anul 2016, a intrat în vigoare Ordonanța de urgență nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile;

◉         În iunie 1999, România adoptă Planul Național de Aderare la Uniunea Europeană;

◉         La data de 17 mai 1999, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor a fost desemnată ca Punct Naţional de Contact în cadrul Sistemului Tranziţional de Schimb Rapid de Informaţii (TRAPEX);

◉         Protecţia consumatorilor a reprezentat un capitol separat în acquis-ul comunitar

(capitolul 23 – Protecţia Consumatorilor şi a Sănătăţii, deschis in anul 2001);

◉         ANPC a fost recunoscută de Comisia Europeană ca partener de discuţii în cadrul respectivelor negocieri, fiind desemnată integrator de capitol de către Guvernul României;

◉         În luna iulie 2003, Comisia Europeană recunoaște ANPC ca fiind instituția responsabilă din România pentru supravegherea pieței produselor și serviciilor precum și protecția consumatorilor;

◉         Până la data aderării, a fost armonizată legislaţia românească cu directivele europene;

◉         În aceeași perioadă de preaderare, una dintre condițiile impuse României a fost ca autoritatea responsabilă cu protectia consumatorilor, respectiv ANPC, să asigure întărirea activității de supraveghere a pieței produselor și serviciilor;

◉         Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, la 1 ianuarie 2007, ANPC a participat la elaborarea politicilor de protecție a consumatorilor;

◉         ANPC a participat pe parcursul anilor 2014, 2015 și 2016, alături de alte state membre, la

acţiunile comune, cofinanţate de Comisia Europeană şi derulate de Prosafe

Sursa: ANPC te respectă!

Telefonul consumatorului 0219551

Fii un consumator informat, e important!

Back to top button