Prestatorii de servicii, cei mai reclamați
Cele mai sensibile domenii în ceea ce privește numărul de reclamații sunt cele din domeniul serviciilor, spune Paul Anghel, directorul general al Autorității pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Situația este însă asemănătoare cu ce se întâmplă în alte țări europene.
În rândul firmelor care prestează servicii și primesc reclamații des, se numără și companiile din domeniul financiar-bancar; o creștere importantă a nemulțumirilor legate de acest tip de servicii s-a înregistrat începând cu anii în care românii au luat foarte multe credite: 2007, 2008 şi 2009.
Sunt şi situaţii în care ANPC poate suspenda vânzarea unui produs financiar pus pe piaţă de o bancă sau de un IFN. Vânzarea unui produs poate fi suspendată temporar în condiţiile în care se constată anumite abateri de la legislaţia în vigoare. Dar, spune Paul Anghe, închiderea unei societăţi este un proces complex, care implică mai multe instituţii ale statului.