fbpx
Casă & Familie

Important. Informat. Greu de manipulat!

Liviu Foneghen, director, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar

Popririle de orice fel, în pandemie, cum se rezolvă post-pandemie?
Recomandarea noastră a fost întotdeauna să nu se ajungă la proprire, deoarece când se ajunge aici înseamnă că mai apare un actor în situație, și anume executorul judecătoresc. O poprire este înființată ca un act de executare silită, Noi am recomandat în permanență consumatorilor să nu ajungă la cele 90 de zile de restanță. Imediat cum au probleme în raport cu băncile și IFN-urile să meargă la acestea să le rezolve. Să nu aștepte, să nu treneze, să nu se ascundă, ci să arate care sunt problemele și să ajungă la o soluție împreună cu creditoprii. Să nu ajungă la cele 90 de zile care duc la scadența anticipată a întregul credit, și la începerea demersurilor de executare silită. Dar, da, au fost cazuri punctuale în care, chiar dacă s-a ajuns la poprire, consumatorii (persoane fizice) au formulat o cerere prin intermediul CSALB. Banca a găsit de cuviință să negocieze și să facă un angajament de plată în rate.

Back to top button