fbpx
Timp liber
În tendințe

Important. Informat. Greu de manipulat!

Așteptările consumatorilor sunt ca întreaga piață să se alinieze


Important. Informat. Greu de manipulat!

– Trăim vremuri în care este necesară  informația corectă, exact la momentul potrivit pentru a nu accelara drumul spre anxietate și decizii pripite. 

În ultimele luni ANPC s-a confruntat cu siguranță cu solicitări numeroase și complexe, din mai multe domenii. Care probleme au fost cele mai arzătoare acum și ce măsuri veți putea lua în perspectivă pentru ca drepturile consumatorilor să fie cunoscute și protejate inclusiv în situații atât de complexe cum este cea actuală? 

Horia Constantinescu, președinte ANPC:
– Aș vrea să răspund într-o manieră diferită față de cea uzitată în astfel de întâlniri: dacă am reitera ideea de consumator informat fără a explica exact ce se întâmplă în spatele acestui deziderat cred că audiența ar fi ușor plictisită din cauza repetiției. Am lucrat foarte mult la reorganizarea instituției, cel puțin de la momentul începerii noului meu mandat. Trebuie să avem la bază noi criterii, pentru că evoluția vremurilor în care trăim obliga și la revizuiri administrative în interiorul armatei de comisari cu care protejăm noi interesele consumatorilor. Așa că am procedat la creionarea unui nou regulament de organizare și funcționare a autorității. Am schimbat procedura-cadru de control, adăugând câteva elemente noi în funcție de necesitățile constatate în piață; unul dintre punctele care încă naște rumoare este cel al obligativității filmării și fotografierii în cadrul acțiunilor de control, lucru discutat de mine încă din 2019.
Consider că o astfel de transparență arată că fermitatea cu care va trata autoritatea noastră eventualele viitoare acte de control este situată clar sub auspiciul unei integrități suplimentare, față de ceea ce se discuta până la momentul acesta în piață.
Avem o abordare unitară – am tot susținut această teză încă de când am intrat în rândul comisarilor acestei autorități. Este greșit să aplicăm un anumit fel de sancțiuni într-un județ, pentru a nu se păstra aceeași viziune într-un alt județ – eventual vizând activitatea aceluiași agent economic.
Mai mult, în noua procedură am impus colegilor comisari să nu mai treacă pragul unui operator economic pentru a cerceta o anume sesizare, ignorând alte abateri care ar putea fi constatate la fața locului. De aceea în acest moment există obligația ca, odată ce am trecut pragul punctului de lucru, să extindem controlul până ce ne lămurim că acolo toate lucrurile se întâmplă conform legii. Am spus acest lucru pentru că așteptările consumatorilor de la această autoritate nu sunt punctuale, nu sunt numai așteptări de a-și vedea propria sesizare soluționată sau cercetată. Așteptările consumatorilor sunt ca întreaga piață să se alinieze chiar dacă respectivul consumator, constatând abateri, nu le-a adus în fața autorității. 

(fragment din dezbaterea publică ,,Fii un consumator informat,, 15 martie 2022 )



Back to top button