Un consumator informat corect este un consumator vigilent. În tot contextul infuziei de informatie, cum s-a schimbat, în ultimul timp, comportamentul consumatorilor legat de achiziția de alimente?
Sorin Minea:
Un consumator nu trebuie să fie vigilent; nu are de ce. Un consumator trebuie să fie informat – așa are mai multe avantaje. În primele 3 luni de pandemie a început să se schimbe comportamentul consumatorului. Datele reale sunt foarte greu de găsit. Datele oficiale arată o creștere a consumului, care de fapt nu există. Dar am putut să observ schimbări în modul de a cumpăra, în comportamentul de la raft (mă refer aici numai la mărfurile alimentare). Consumatorul nu mai cumpără cum cumpăra înainte. Ceea
ce s-a întâmplat la începutul pandemiei și ce s-a întâmplat acum cu uleiul e altceva, e nebunie. Dar per ansamblu, de la declașarea pandemiei, consumatorul a învățat să cumpere de fapt mai puțin, să cumpere exact cât are nevoie, știind că magazinele nu dispar.
Fragment din dezbaterea Fii un consumator informat! 15 martie 2022