Vodafone a fost primul furnizor de servicii 5 G din România.
Asociația Sută la Sută Românesc, prin Tribuna Consumatorilor, a organizat Conferința „Fii un consumator informat!,” în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Inspectoratul Școlar al Municipiului București pentru a marca Ziua mondială a drepturilor consumatorilor și, astfel, de a consolida relația dintre consumator, furnizor și autorități.
Alexandra Olaru, reprezentant Vodafone, a răspuns întrebării:
- Cum evoluează piața 5 G?
Alexandra Olaru:
Vodafone a fost primul furnizor de servicii 5 G din România, prin urmare ne-am confruntat imediat ce am lansat acest servicu și cu nevoia clienților noștri de a avea acces la serviciu, dar și cu o anumită educație care trebuie să însoțească orice dezoltare tehnologică în aceste momente. În ceea ce privește dezvoltarea pieței, aș vrea să mă refer la Europa, care este mult mai puțin dezvoltatâ decât SUA, care în acest moment are acoperire de 60% din servicii 5G. În SUA numărul de furnizori de servicii 5G este mult mai redus față de Europa, care are peste 100 de furnizori în spațiul Uniunii Europene.
Ceee ce va pot spune despre piața 5G este mai degrabă din perspectiva rezultatelor la care putem să ajungem în momentul în care ea va fi funcțională pe deplin: numai atunci vom putea vorbi cu adevărat despre telemedicină, despre orașe inteligente, despre educație online pe platforme educaționale (nu despre transferul educației tradiționale în online). Sunt oportunități mari care se vor realiza pe măsură ce lumea va înțelege mai bine tehnologia, pe măsură ce va avea mai mult acces la platforme 5G și va fi dispusă să facă o schimbare pentru că va avea un rezultat final pe care îl va înțelege.