fbpx
ABC financiarCasă & Familie

Produsele din categoria Fashion, în top 3 achiziții realizate în România cu plata amânată Buy Now, Pay Later


Introdusă în România în urmă cu aproape patru ani de către Mokka, liderul în furnizarea de servicii BNPL (Buy Now, Pay Later/Cumperi acum, plătești mai târziu) din Europa Centrală și de Est, această metodă de plată amânată a crescut în popularitate de la an la an datorită unui cumul de factori. Dezvoltarea comerțului online, a tehnologiilor performante și, nu în ultimul rând, preferințele nativilor digitali (și nu numai) pentru metode de plată flexibile sunt câteva dintre elementele care au condus la adoptarea rapidă a BNPL.


            Conform studiilor interne realizate de primul provider BNPL din România, Mokka, acest tip de plată este folosit de utilizatorii români în primul rând pentru a finanța cumpărăturile cu valoare mare. În România, retailerii de mobilă conduc topul produselor cumpărate în sistem de plată amânată. Această categorie este urmată de cea a produselor electronice și electrocasnice. O creștere constantă și semnificativă a avut-o, de la an la an, segmentul de Fashion, care ocupă locul al treilea în topul achizițiilor finanțate cu metoda BNPL. Totodată, această categorie are potențialul de a deveni numărul 1 între produsele achitate cu plata amânată.

            Situația din România se înscrie, de altfel, în trendul existent în acest moment la nivel mondial. Conform Pymnts.com, lider în știri și informații despre inovația în domeniul plăților, la nivel mondial BNPL este utilizat preponderent pentru finanțarea achizițiilor din domeniul Fashion. Topul global al categoriilor în care serviciile BNPL sunt cel mai utilizate arată astfel:

  • Fashion – 41,3% dintre utilizatorii BNPL aleg să își finanțeze achiziția de haine prin plata amânată;
  • Frumusețe și sănătate – 32,3%;
  • Electrocasnice – 28,6%;
  • Electronice – 27,6%;
  • Echipamente sportive – 23,7%;
  • Mobilă – 25,2%.

Potrivit datelor furnizate de Pymnts.com, plata amânată BNPL este folosită, la nivel global, și pentru a achita produse cu valoare mai mică. Băuturile alcoolice, cărțile și muzica, accesoriile auto, ustensilele de grădinărit sau pentru alte hobby-uri sunt achiziționate prin Buy Now, Pay Later.

Într-un interviu acordat Pymnts.com, managerul departamentului plăți al Vestiaire Collective declara: „Perioada pandemiei a provocat o instabilitate financiară generalizată. Totuși, această adversitate financiară nu i-a determinat pe consumatori să nu mai cumpere, ci mai degrabă să caute flexibilitate financiară pentru a se adapta la obișnuințele lor de a face cumpărături. Această schimbare a dus la creșteri majore în utilizarea serviciilor BNPL. Clienții magazinelor s-au putut bucura de achiziții fără sacrificiul unui avans prea mare”.

Studiile realizate de Mokka arată că nu doar consumatorii beneficiază de avantaje în utilizarea plății amânate, ci și retailerii. Valoarea coșului de cumpărături crește semnificativ când este folosit acest tip de plată – cu un minimum de 60%, dar sunt și cazuri când s-a înregistrat o creștere de peste 300%. Astfel, în cazul unui retailer care are un coș mediu de 1.500 – 2.000 de lei, creșterea poate fi între 60 și 90%, iar dacă valoarea coșului mediu ajunge la 200 – 300 de lei, se poate atinge o creștere de 300% prin oferirea serviciului de plată amânată BNPL.

Despre Mokka

Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care operează în Polonia, România și Bulgaria, oferind soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori. 

Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL inovatoare și flexibile, oferind clienților opțiunea de a cumpăra acum în magazinele online și offline și de a plăti alegând cele mai convenabile planuri de plată, care variază de la 30 de zile la 24 de luni. 

Mokka a încheiat parteneriate cu peste 1,500 de retaileri de top din regiune, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele. Comercianții care activează această metodă de plată înregistrează rate de conversie mai mari, o creștere a valorii medii a coșului de cumpărături și o apreciere a vânzărilor incrementale, consolidând în același timp loialitatea consumatorilor.

Mokka cooperează în Europa Centrala și de Est cu Lensa, Reserved, Boutique Mall Optiblu, F64, Somproduct, Aosom, CCC, Humanic, Office Shoes, Diverse, Savicki, W. Kruk și mulți alții.  Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.mokka.ro.

Back to top button