fbpx
Casă & Familie

Dreptul de folosință pe durată limitată: sfaturi pentru consumatori 

Din ce în ce mai des oferite, serviciile timeshare pot ajunge să pună probleme serioase consumatorilor

Centrele europene ale consumatorilor (ECC-Net) primesc în mod regulat plângeri din partea consumatorilor care simt că au fost atrași cu ajutorul tehnicilor hard-sell într-un contract pe termen lung pentru servicii de vacanță de care ei de fapt nu aveau nevoie.

Aceste servicii sunt adesea descrise ca timeshares sau cluburi de vacanță, dar pot avea și alte denumiri, diferite. Ele au în comun este faptul că te blochează într-un contract pentru un număr de ani, câtodată mulți, chiar 50, în schimbul dreptului de a economisi bani la viitoarele vacanțe.

Pentru persoana potrivită la momentul potrivit, la locul potrivit și vândut de compania potrivită, acest contract poate fi o afacere bună. Dar din păcate această industrie atrage multe companii care vor încerca să te înșele. Sunt tot felul de capcane care trebuie evitate și trebuie sâ reții un lucru: legislația UE oferă consumatorului protecție robustă dacă respectivul contract este pe mai mult de un an.

Iată câteva sfaturi concrete:

1. Nu rata o vacanță minunată pe care o poți avea anul aceasta în numele unei cumpărături pe care s-ar putea să o regreți toată viața. Gândește-te – bine! – înainte de a cumpăra un timeshare, participarea la un club de vacanță sau ceva asemănător.

2.  Ferește-te de „vacanțele pe gratis“, de loterii pe care afli că le-ai câștigat sau de invitații la petrecere. Orice masă gratis va fi plătită ulterior cu vârf și îndesat.

3. Cu cât mai agresivă este abordarea, cu atât mai multe suspiciuni ar trebui să ai. Dar ține minte și că lupii vin în blană de oaie, și unii știu să vorbeacă exact pe limba ta.

4. Nu plăti niciodată la o prezentare live.

5. Cere contractul în limba ta maternă – română. Este dreptul tău. Companiile prestigioase îți vor oferi acest contract în română fără nicio ezitare.

6. Calculează costurile cu atenție, incluzând toate posibilele costuri, de exemplu asigurări, mentenanță etc – plus tot ce înseamnă asta pe termen lung.

7. Înainte de a semna orice act, verifica site-ul web al companiei – și ceea ce au spus alți consumatori despre aceste servicii pe alte site-uri web.

8. Ferește-te de contractele care oferă cazare sau alte servicii de vacanță pentru un an sau mai puțin. Acestea nu sunt acoperite de aceeși protecție împotriva înșelăciunilor.

9. Nu face nicio plată atunci când semnezi contractul. Ai la dispoziție încă 14 zile în care te poți răzgândi, fără să ai obligația de a oferi vreo explicație. Renunți pur și simplu.

10. E prea tărziu, termenul a trecut și ai plătit serviciul? Dacă vânzătorul nu te-a tratat corect, te poți plânge Oficiului pentru Protecția consumatorilor și poți primi sfaturi despre modul în care să ieși din contractul nedorit.

Back to top button