Mondelēz International a anunțat lansarea celui de-al cincilea raport anual „State of Snacking™”, un studiu global privind tendințele de consum care analizează perspectivele anuale privind modul în care consumatorii iau decizii în materie de gustări. Raportul din acest an relevă faptul că, pe fondul incertitudinii economice globale actuale, consumatorii continuă să acorde prioritate, să cumpere și să prefere gustările.
Dezvoltat în parteneriat cu The Harris Poll, acest raport a fost lansat inițial în urmă cu cinci ani, pentru a sprijini misiunea Mondelēz International de a conduce viitorul snacking-ului. Ultima jumătate de deceniu de analiză a atitudinilor și comportamentelor în rândul a mii de consumatori din 12 țări a arătat o tendință constantă a consumatorilor de a prefera gustările în detrimentul meselor.
Evoluția mentalității de a lua gustări
- Gustările rămân un obicei alimentar preferat, 88% dintre consumatori declarând că se răsfață zilnic cu gustări.
- 6 din 10 consumatori sunt de acord că preferă mai multe mese mici pe parcursul zilei, în comparație cu câteva mese mari.
Gustare conștientă
- Controlul porțiilor este din ce în ce mai important, 67% dintre consumatori spunând că doresc gustări în porții controlate.
- 7 din 10 sunt de acord că preferă să se răsfețe cu o porție mai mică dintr-o gustare decât să mănânce o porție mai mare dintr-o versiune alternativă cu conținut scăzut de grăsimi/zahăr.
- 72% dintre cei intervievați se tem că „o lume fără ciocolată ar fi o lume fără bucurie”, un sentiment care este consecvent, în funcție de generație și regiune.
Alegerea gustărilor
- Social media joacă un rol esențial în descoperirea gustărilor, mai mult de jumătate dintre consumatorii intervievați exprimându-și interesul pentru o opțiune de „cumpărare instantanee” pentru gustările găsite online.
- 74% declară că noutatea combinației de arome și texturi este importantă pentru ei atunci când aleg o gustare.
- 56% descoperă gustări noi pe rețelele de socializare, iar aceste cifre sunt chiar mai mari în rândul generațiilor tinere.
Gustări produse responsabil
- 63% dintre consumatorii intervievați caută gustări care se preocupă să minimizeze impactul asupra mediului prin acțiuni cum ar fi reducerea și eliminarea emisiilor de carbon, prioritizarea ingredientelor locale și optimizarea lanțurilor de aprovizionare pentru a promova sustenabilitatea.
- Milenialii sunt cei mai predispuși să spună că acordă prioritate gustărilor care au mai puține ambalaje din plastic (71%).