fbpx
AlimentațieCasă & Familie

Colectă de alimente la Lidl

Colectă de alimente la Lidl

Lidl România, în parteneriat cu Federația Băncilor pentru Alimente din România, organizează și în acest an o colectă de alimente în perioada sărbătorilor de iarnă pentru susținerea comunităților vulnerabile

Până pe 28 decembrie, clienții Lidl pot dona alimente, în 171 de magazine Lidl din 75 de orașe, pentru beneficiarii celor 9 Bănci Regionale pentru Alimente din: București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.

Clienții pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA, la ieșirea din magazine, după casele de marcat. Aceste produse vor fi preluate de către Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe beneficiarilor finali, în preajma sărbătorilor de iarnă.

Produsele care pot fi donate de către clienți sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făina, zahăr, orez, condimente, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, semințe, nuci și fructe uscate, ciocolată, dulciuri, dulceață și gemuri.

Campania de colectare de alimente este a patra acțiune de acest tip desfășurată de Lidl și Federația Băncilor pentru Alimente din România, clienții Lidl donând prin toate aceste inițiative un total de 58,7 tone de alimente care au ajuns la peste 22.000 de persoane din comunități vulnerabile.

Potrivit unui studiu recent ONU, publicat în martie 2021, în România, risipa de alimente reprezintă o problemă socială majoră: românii aruncă anual peste 70 kg de alimente / locuitor, în timp ce aproape 5 milioane de persoane trăiesc la limita sărăciei şi au dificultăți în asigurarea hranei. În plus, dintre toate țările UE, România a înregistrat cea mai mare rată a copiilor expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială în 2020 – 41,5%.

Prima rețea de Bănci pentru Alimente din România

Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare și la combaterea sărăciei, Lidl a sprijinit înființarea primei rețele de Bănci pentru Alimente din România care funcționează după modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA). În acest context, în completarea sprijinului financiar și donațiilor constante de produse alimentare și non-alimentare pe care compania le face în mod  direct, Lidl România, împreună cu Federația Băncilor pentru Alimente din România, organizează colecte de alimente prin care și clienții pot sprijini persoanele vulnerabile. Bătrânii, copiii și adulții în prag de sărăcie sau persoanele cu dizabilități sunt câteva dintre categoriile defavorizate care se vor bucura de sprijin prin intermediul acestui proiect.

Lidl România este partener fondator al tuturor Băncilor pentru Alimente din rețeaua națională. Retailerul și-a asumat să susțină financiar costurile pentru începerea activității în fiecare Bancă Regională înființată și o parte din costurile de funcționare, dar și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Din martie și până acum, pentru îndeplinirea misiunii rețelei, Lidl a donat 200 de tone de alimente. De la începutul parteneriatului din 2016 și până în acest moment, retailerul a investit peste 4.670.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România.

Sursa: www.retail-fmcg.ro

Back to top button