Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later sau BNPL), metoda de plată alternativă care permite amânarea plății și eșalonarea ei în rate convenabile, este nu doar o metodă populară de a face cumpărături, ci a devenit tot mai mult o modalitate de gestionare eficientă a bugetului familiei.
Un studiu realizat de Pymnts.com, platforma globală lider în știri și informații privind inovația în domeniul plăților, arată că 54% dintre cumpărătorii din Generația Z (cei născuți între 1995 și 2010) folosesc BNPL pentru cumpărături uzuale, mai precis pentru alimente. Aproximativ 60% dintre consumatorii intervievați de realizatorii studiului au declarat că BNPL îi ajută să își gestioneze mai bine bugetul lunar.
„Acesta este unul dintre principalele avantaje pe care BNPL îl aduce clienților”, explică Alexandru Balaci, CEO Mokka România, cel mai popular furnizor de servicii BNPL pe plan național, lider regional pe piețele din Centrul și Estul Europei. „Pe de-o parte, acest tip de plată amânată ajută la o mai bună planificare și gestionare a fluxului lunar de numerar, dar poate fi folosit și când apar cheltuieli neprevăzute sau necesități urgente. BNPL permite utilizatorilor să distribuie costurile mari pe o perioadă mai lungă, evitând astfel o presiune financiară în anumite perioade cand se acumulează un volum mare de cheltuieli”, mai spune reprezentantul Mokka.
Studiul realizat de platforma Pymnts.com confirmă aceste tendințe. Astfel, s-a constatat că 27% dintre seniori și Baby Boomers (1946 și 1964), 34% dintre cumpărătorii care aparțin Generației X (1965 și 1980) și 40% dintre Milleniali (1981 și 1996) folosesc BNPL în principal pentru a cumpăra îmbrăcăminte și accesorii, iar 54% dintre consumatorii din Generația Z preferă să utilizeze plata amânată pentru achiziția bunurilor de larg consum, alimentare și non-alimentare.
Pe locul al doilea și al treilea în topul celor mai achiziționate produse cu BNPL de către primele trei categorii demografice (Baby Boomers, Generația X și Millenials) se află, în această ordine, alimentele, electronicele, mobila și electrocasnicele.
În același timp, conform studiului citat, după achiziția de alimente, Gen Z folosește BNPL pentru a cumpăra haine și accesorii (49,3%) și produse pentru frumusețe și sănătate (40,5%).
„Toate aceste modele generaționale de gestionare a cheltuielilor indică o tendință clară la nivel global. Consumatorii de toate vârstele folosesc BNPL pentru a scădea costul cheltuielilor uzuale și folosesc planurile de plată pentru a-și eficientiza bugetul. Această tendință începe să fie observată și în România. Dacă în urmă cu aproape patru ani, când am intrat pe piața din România, BNPL era utilizat preponderent pentru a avea acces la produse cu valoare mare, astăzi observăm o creștere a procentului celor care preferă să eșaloneze plățile pentru produse uzuale, precum hainele”, comentează Alexandru Balaci.
CEO-ul Mokka România subliniază că flexibilitatea acestui tip de plată amânată este un beneficiu apreciat de cei mai mulți dintre utilizatori. Aceștia pot să personalizeze plățile, să le împartă în rate convenabile, fără dobânzi sau costuri adiționale dacă ratele sunt plătite la timp, un avantaj semnificativ față de sistemele tradiționale de finanțare. „Mokka BNPL este simplu de accesat, cu ajutorul unei aplicații pe telefon, este rapid, avantajos și poate fi utilizat pentru o mai bună planificare financiară”, mai adaugă Alexandru Balaci, reprezentantul fintech-ului prezent de aproape patru ani în România.
Despre Mokka
Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care operează în Polonia, România și Bulgaria, oferind soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori.
Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL inovatoare și flexibile, oferind clienților opțiunea de a cumpăra acum în magazinele online și offline și de a plăti alegând cele mai convenabile planuri de plată, care variază de la 30 de zile la 24 de luni.
Mokka a încheiat parteneriate cu peste 1.500 de retaileri de top din regiune, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele. Comercianții care activează această metodă de plată înregistrează rate de conversie mai mari, o creștere a valorii medii a coșului de cumpărături și o apreciere a vânzărilor incrementale, consolidând în același timp loialitatea consumatorilor.
Mokka cooperează în Europa Centrala și de Est cu Lensa, Reserved, Boutique Mall Optiblu, F64, Somproduct, Aosom, CCC, Humanic, Office Shoes, Diverse, Savicki, W. Kruk și mulți alții. Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.mokka.ro.