Viitorul turismului balnear este legat și de conceptul de wellness
Centrul Ana Aslan Health SPA de la Hotel Ana Europa a fost conceput acum 18 ani din dorința să continue tradiția renumitului brand Ana Aslan – o moștenire celebră și la nivel internațional pentru efectele sale miraculoase în lupta anti–îmbătrânire. A fost primul Spa medical de pe litoralul românesc al Mării Negre. S-a dorit îmbinarea terapiilor anti-aging cu programele de tratament balneo, care utilizează factorii terapeutici naturali unici ai zonei, și cu ritualuri străvechi de relaxare și înfrumusețare.
Ana Aslan Health Spa Eforie Nord de la parterul Ana Hotels Europa Eforie Nord a lansat la noi conceptul de MedSpa: programe adresate oamenilor activi. Aceasta deoarece tratamentele de recuperare oricum se întrerup vara – condițiile climatice de vară nu sunt benefice recuperării în această perioadă. Ca urmare oaspeții de vară ai hotelului sunt cu precădere oameni activi.
Succesul acestui concept pune în evidență faptul că domeniul balnear are nevoie de SPA, de completarea lui cu conceptul de wellness, după cum SPA-ul practicat în condiții naturale atât de bogate cum sunt cele de la Eforie beneficiază în plin de acești factori terapeutici speciali – aceasta deoarece în general ceea ce este benefic sănătății nu are cum să nu fie benefic și frumuseții și se cere doar pus în valoare pe această latură.
Factori terapeutici naturali
SPA-ul a fost gândit de la început pentru a pune în valoare nu numai factorii terapeutici tradiționali ai locului: apa sărată împreună cu nămolul din lacul Techirghiol, dar și lumina binefăcătoare prin ea însăși a litoralului. Spre deosebire de majoritate SPA-urilor, care sunt subterane, SPA-ul de la Europa permite ca aproape din fiecare loc să vezi direct lumina soarelui, considerată și ea ca factor terapeutic, important în egală măsură pentru trup și suflet.
Nămolul sapropelic de la Eforie a fost recunoscut în 2011 de Federatia Mondială de Hidroterapie si Climatoterapie drept cel mai bun nămol din lume. Principalele lui indicații terapeutice țin de reumatismele degenerative și artroze, dar și de bolile dermatologice – iar aici efectul de amplificat de climat și talasoterapie. Ca structură, acest nămol este cel mai apropiat de cel de la Marea Moartă.
Tratamente cu nămol la 4 stele
Presiunea restricțiilor anti-covid i-au făcut pe responsabilii SPA-ului să devină creativi, dar și să investească. Astfel a luat naștere un bazin exterior inedit: piscina Techirghiol la 4 stele: este vorba despre un bazin cu apă pompată direct din Techirghiol și cu nămol tot de acolo, astfel că acum terapia prin oncțiune cu nămol rece, cu factori contrastanți pentru imunitate și frumusețe, este disponibilă în condițiile de confort ale unui hotel de 4 stele. Se mai numește și ritualul de frumusețe al Cleopatrei – pentru că se știe că regina Egiptului efectua un ritual asemănător cu nămolul Nilului. Se poate completa cu masaje cu nămol și desigur cu plutirea în apa puternic sărată, cu efect decontracturant, foarte relaxant. Este bine de știut că nămolul folosit în toate terapiile de la Ana Aslan Health Spa Eforie Nord este returnat în lacul Techirghiol, pentru a nu i se afecta echilibrul ecologic.
Piscinele exterioare au salvat SPA-ul în timpul pandemiei, spune Iuliana Tasie, Director General al Ana Hotels Europa și Centrului AnA Aslan Health SPA din Eforie Nord. Versalitatea factorilor de terapie din Techirghiol a făcut din SPA Europa numărul unul și susținătorul întregului lanț Ana SPA în perioada respectivă. Cheia succesului a fost atenția și adaptarea la profilul consumatorului, din mers, chiar pe parcursul acestori ani dificili. Deocamdată, dată fiind în cantitatea enormă de stres la care sunt supuși oamenii în toată lumea, industria SPA este pe mare val peste tot.
Noutățile anului
Pentru 2022. Ana Aslan Europa SPA aduce o noutate – ofertele SPA separate de cazare. Sunt servicii adresate în special constănțenilor activi – aceasta deoarece responsabilii au observat cât de mult interes este pentru aceste servicii în perioada din anul trecut în care restricțiile au determinat închiderea hotelului ca serviciu de cazare.
Noul meniu SPA propune:
- băi și masaje cu nămol ca factor diferențiator față de alte SPA-uri din lume
- zona de Wellness cu masaje grupate în funcție de beneficiile lor, prezentate cu claritate
Altă noutate este folosirea unor produse naturiste de mare clasă, aparținând brandului elvețian Ananné – sunt produse organice 100% (nu conțin riguros niciun ingredient animal și niciun produs chimic, ci numai substanțe vegetale extrase din plante folosind metoda de extracție uscată cu dioxid de carbon. Ca urmare, procentul de reacții alergice la aceste produse este riguros zero!) Numele de Ananné vine de la conceptul de regenerare (în limba greacă) deoarece creatorul acestor cosmetice, un neurolog elvețian, Prof. Dr. Urs Pohlman nu crede în ideea de antiaging (a te opune îmbătrânirii)., El declară că îmbătrânirii nu i te poți opune, dar poți viza regenerarea celulară, explică Dr Mihaela Cucu, Director medical al Ana Aslan Health SPA.
Un alt punct de focus pentru responsabilii SPA-ului este perfectarea și omologarea programelor de recuperare post-covid puse deja cu succes în practică în anii precedenți. Aceasta deoarece astfel de programe s-au elaborat în mai multe țări și în prezent există un demers european pentru acreditarea și decontarea acestor programe de recuperare postcovid prin casele de asigurări. În esență este vorba despre un program de întărire a imunității, la care parrticipă desigur aerosolii marini, dar și alimentația.
Comportamentul consumatorului
Principala provocare a ultimilor ani nu este propriu-zis terapeutică, ci este schimbarea comportamentului consumatorului, spune Doinița Huzum, Director Vânzări Ana Hotels Europa: early booking practic nu mai există, toate serviciile sunt achiziționate în ultimul moment. În plus, publicul mai tânăr a luat locul celui mai în vârstă și organizatorii fac efoturi pentru a-și adapta ofertele cerințelor acestui tip de public. Este un segment de public interesat de tot ce înseamnă natural și bio – de aceea meniul a fost orientat spre folosirea resurselor alimentare locale și a eco-alimentelor. Bucătarul-șef Alin Berba a îmbrățișat cu mare bucurie și pricepere această tendință, astfel că am degustat la prânz și cină fabuloase preparate de pește, iar la micul dejun am avut surpriza de a degusta un fagure de miere adevărat, expus inedit chiar pe rama lui! Acest concept ambiental și gastronomic unitar este pe placul noilor generații, după cum tot aceste generații apreciază din plin spațiile de încărcare pentru mașinile electrice amplasate de curând chiar la intrarea în hotel.
Cerința de sustenabilitate este cuantificabilă și monetizabilă, deoarece companiile care sunt de obicei interesante să organizeze evenimente, teambuildinguri, conferințe în hoteluri caută în ultima vreme exact acele hoteluri care au o zonă de CSR proprie puternică, punctează Doinița Huzum.
Cât despre anul în curs, responsabilii hotelului declară că cea mai mare problemă este desigur imprevizibilitatea situației la nivel internațional – dacă în cazul covid s-au putut lua măsuri de protecție care au asigurat publicul că poate veni pentru a beneficia în siguranță de cazare și programe SPA, în cazul războiului nu ține de responsabilii hotelului să ia măsuri la fel de eficiente.