fbpx
Timp liber

Tomy Hilfiger: designul de clasă la proba sustenabilității

Trendul anului, sustenabilitatea, reprezentat la Met Gala

Celebra Met Gala, care a avut loc luni 2 mai la Muzeul Metropolitan din New York stârnește controverse încă, dar cert este că au fost aplaudate de toată lumea acele trenduri care țin seama de starea actuală a planetei.

La Metropolitan Museum of Art’s Costume Institute Benefit  – Gala MET – la deschiderea expoziției In America: An Anthology of Fashion apariția lui TOMMY ȘI a lui DEE HILFIGER, alături de  oaspeții săi, printre care Shawn Mendes și Anthony Ramos a stărnit aplauze. 

xpoziția explorează bazele modei americane printr-o serie de expuneri vestimentare ale unor designeri și croitori care au lucrat în Statele Unite de la mijlocul secolului al XIX-lea până la mijlocul secolului al XX-lea. Seara a fost co-prezidată de Ryan Reynolds, Blake Lively, Regina King și Lin Manuel Miranda, împreună cu Tom Ford, Adam Mosseri și Anna Wintour ca invitați onorifici.

Alături de Tommy Hilfiger au fost Dee Hilfiger, soția sa, care este designer de modă, Shawn Mendes, cântăreț și compozitor, nominalizat la Grammy, cu vânzări incredibil de bune, și interpretul Anthony Ramos, câștigător al unui Grammy, nominalizat la Globul de Aur și la Emmy.

Aducând un design mai sustenabil în prim-plan, look-urile purtate de Hilfiger și de invitații săi au fost realizate folosind materiale extrase din diverse surse de țesături – nefolosite sau surplus, reducând astfel la minimum impactul asupra mediului și risipa în comparație cu producția de textile și ornamente personalizate. Materialele au fost încorporate cu grijă în fiecare look, folosindu-se materiale rămase din sezoanele anterioare, precum și ceea ce se numește vintage deadstock, adică produse noi, nepurtate dar care nu au fost vândute, și materiale reutilizate. Acest aspect vine în continuarea viziunii lui TOMMY HILFIGER ca până în 2030 să devină un brand care nu irosește nimic & îi întâmpină pe toți (Wastes Nothing and Welcomes All).

Fiind un brand care își are rădăcinile în America, este foarte important să recunoaștem și să reflectăm asupra istoriei incredibile care a stat la baza modei americane”, a spus Tommy Hilfiger. „Pentru noi poveștile și moștenirea trecutului depășesc inspirația creativă – ele ne inspiră să continuăm să ne reinventăm și să evoluăm ca brand, astfel încât să avem un scop clar, care să îi inspire pe cei din comunitățile noastre.”

Viziunea lui TOMMY HILFIGER  este ca până în 2030 să devină un brand care nu irosește nimic și le vine bine tuturor (Wastes Nothing and Welcomes All). În 2020, organizația a anunțat 24 de obiective pe patru piloni, axate pe circularitate și incluziune. Aceste scopuri stabilite servesc drept ghid pentru crearea de produse mai sustenabile, folosindu-se materiale organice și reciclate; dezvoltarea proceselor inovatoare de-a lungul lanțurilor de aprovizionare (inclusiv denim cu impact redus pentru a reduce consumul de apă și energie); promovarea unei comunități de incluziune prin Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge; și asigurarea că fiecare fan Tommy are acces la produse prin colecția Tommy Hilfiger Adaptive, concepute pentru ca procesul de  îmbrăcare să fie unul mai facil pentru adulții și copiii cu dizabilități. În plus, recunoscând că nicio companie nu poate schimba singură peisajul sustenabilității, Tommy Hilfiger și-a unit forțele cu partenerii din industrie prin semnarea Pactului de modă în august 2019, precum și aderarea în 2020 la inițiațivele Fundației Ellen MacArthur – Make Fashion Circular, Jeans Redesign.

Back to top button