Atât GenZ, cât și Millennials se concentrează pe aceleași trei categorii: Îmbrăcăminte și încălțăminte, Electronice și Entertainment. Procesul de cumpărare începe online: 80% dintre GenZ și 89% dintre Millennials caută produsele pe internet, chiar și înainte de a cumpăra dintr-un magazin fizic.
93% dintre GenZ și 96% dintre Millennials ar dori să-și urmărească toate livrările într-o singură aplicație.
Klarna, rețeaua globală de plăți și destinația de cumpărături bazată pe inteligență artificială, anunță rezultatele unui studiu despre obiceiurilor de cumpărare ale GenZ și Millennials. Datele evidențiază modul în care cele două generații se raportează la procesul de cumpărare, de la cercetarea opțiunilor și până la modul în care preferă să plătească.
De obicei, procesul de cumpărare începe prin căutarea produsului sau produselor dorite. Românii care fac parte din generația Z și Millennials preferă în mod clar să își înceapă cercetarea online: 80% dintre respondenții GenZ și 89% dintre respondenții Millennials declară că își alocă de obicei un timp pentru a se informa, înainte de a cumpăra efectiv. În ceea ce privește plata achizițiilor lor, în special pentru produsele mai scumpe, atât GenZ (43%) cât și Millennials (45%) ar alege un serviciu de plată fără dobândă de tipul Buy Now Pay Later, cum ar fi Klarna, în locul cardului de credit tradițional – acest lucru evidențiază nevoia de opțiuni de plată multiple care nu se bazează pe modelele actuale ale sistemului bancar.
În medie, cele trei categorii de top preferate atât de GenZ, cât și de Millennials sunt: Îmbrăcăminte și încălțăminte, Electronice și Entertainment – indiferent dacă analizăm achizițiile online sau pe cele din magazine fizice. O altă similitudine între aceste două generații este că 63% dintre GenZ și același procent dintre Millennials plănuiesc să cheltuiască mai mult în magazinele fizice, cu toate că 93% dintre GenZ și 83% dintre Millennials fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună.
Referitor la suma de bani pe care aceste două generații o cheltuiesc online, găsim alte similitudini: 79% dintre respondenții GenZ cheltuiesc între 51 și 2000 de lei în fiecare lună, cu o valoare medie a achizițiilor între 550 și 600 de lei, în timp ce, pentru Millennials, procentul crește la 82%, cu o valoare medie a achizițiilor între 750 și 800 de lei.
Cu Klarna, românii pot accesa soluția Pay-in-3 fără dobândă, care garantează plăți rapide, sigure și fără efort. În ultimii doi ani, Klarna și-a extins prezența în Europa Centrală și de Est, cu branduri locale și internaționale de top care integrează opțiunile sale flexibile de plată. Această integrare a sporit și mai mult numărul deja impresionant de peste 500.000 de parteneri comercianți ai Klarna din întreaga lume. Acest lucru este posibil datorită ofertei Klarna de soluții alternative de plată, cum ar fi Pay-in-3, care permite utilizatorilor să își împartă plata în 3 rate fără dobândă și le permite comercianților să ofere opțiuni de plată flexibile clienților lor. În România, Klarna a fost lansată în iunie 2023, cu parteneri precum ABOUT YOU, Tommy Hilfiger, BSB Fashion, Zoot și Footshop.
„Întotdeauna căutăm modalități de a îmbunătăți experiența clienților noștri, motiv pentru care îi întrebăm în mod constant ce își doresc. De la navigare, până la achiziționarea și chiar returnarea produselor, oferim mai mult decât ceea ce face un serviciu de plată obișnuit. Cu toate acestea, soluția noastră, Pay-in-3, este ceea ce caută cel mai mult clienții noștri, pentru că le oferă opțiunea de a împărți costul achizițiilor și de a primi produsul înainte de a plăti întreaga sumă. Cu alte cuvinte, le oferă flexibilitatea de care au nevoie într-o perioadă în care acesta este cuvântul cheie” – afirmă Lukasz Dwulit, Head of Klarna CEE.
În plus față de soluția Pay-in-3, utilizatorii români pot accesa și aplicația Klarna, prin intermediul căreia pot beneficia de avantaje suplimentare, cum ar fi posibilitatea de a urmări toate livrările într-un singur loc – o opțiune căutată atât de Generația Z (93%), cât și de Millennials (96%).
Klarna este disponibilă pe 23 de piețe, în ultimii ani compania extinzându-se în Grecia, Cehia și Polonia, cu peste 500,000 de business-uri și mai mult de 150 de milioane de consumatori la nivel global.
Mai multe informații despre oferta Klarna în România pot fi găsite la adresa klarna.com/ro.
Informațiile au fost obținute din cercetarea de piață a Klarna, realizată în colaborare cu Dynata. În total, au participat 1.082 de respondenți. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național, incluzând atât utilizatori Klarna, cât și non-utilizatori Klarna, și au fost selectate de agenția Dynata.
Despre Klarna
Încă din 2005, misiunea Klarna este de a accelera comerțul, prioritizând nevoile consumatorilor. Cu peste 150 de milioane de utilizatori activi la nivel global și 2 milioane de tranzacții pe zi, soluțiile de plată și cumpărături echitabile, sustenabile și bazate pe inteligență artificială ale Klarna revoluționează modul în care oamenii cumpără și plătesc online, dând puterea consumatorilor să cumpere mai inteligent, cu mai multă încredere și confort. Peste 500.000 de retaileri globali integrează tehnologia inovatoare și soluțiile de marketing Klarna pentru a stimula creșterea și loialitatea, inclusiv H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group și Nike. Pentru mai multe informații, vizitați Klarna.com.