fbpx
ABC financiar

Noi provocări pe piața muncii

Modelul de muncă hibrid pune la încercare abilitățile interpersonale ale liderilor de echipă din IT

În contextul în care cea mai mare amploare a fenomenului telemuncă este vizibilă în domeniul tehnologiei & IT, Equatorial, companie care susține dezvoltarea abilităților soft prin programe de leadership dedicate și adaptate conform nevoilor specifice din domeniul IT&C, a demarat un studiu reprezentativ în rândul team leader-ilor din România, în parteneriat cu Reveal Marketing Research, pe teme legate de atitudini în raport cu locul de muncă.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 25.03 – 05.04.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul liderilor de echipa din departamente de IT & Tech, cu vârsta 25+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 317 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-5.6% la un nivel de încredere de 95%.

Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

Cercetarea a evidențiat faptul că noile cerințe ale organizării muncii i-au determinat pe leaderi să fie cu mult mai atenți la necesitățile umane, vitale pentru funcționarea optimă a producției.

1 Noile forme ale organizării muncii i-au determinat pe 67% dintre team leaderii din IT să își dezvolte noi abilități de comunicare și relaționare cu echipa pentru a păstra un nivel optim de productivitate.

2 În prezent, 8 din 10 team leaderi consideră că provocările de ordin uman, ce țin de interacțiunea dintre oameni, se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.

Provocările neprevăzute care au fost aduse de telemuncă au obligat liderii de echipă să adopte un nou stil de conducere

Noul context creat de modelul de lucru de acasă a reprezentat o provocare pentru 72% dintre team leaderi, 67% dintre aceștia menționând că au fost nevoiți să dezvolte noi abilități pentru a menține un nivel optim de implicare și productivitate în cadrul echipei.

Întrucât trecerea la telemuncă a presupus o schimbare rapidă a modului de lucru, liderii de echipă au avut nevoie de mai mult timp și au depus un efort suplimentar pentru a lua decizii potrivite și eficiente. Astfel, o treime dintre aceștia consideră găsirea de soluții la problemele echipei un aspect dificil al activității lor din prezent. 

Modul de organizare a muncii în stil hibrid începe să devină un standard pentru companii. Astfel, team leaderii sunt trebuie să ajute cele două părți, reprezentate de companii, respectiv angajați, să ajungă la un numitor comun în ceea ce privește modelul optim de lucru. 

3 din 10 team leaderi consideră aspecte dificile la locul de muncă motivația și moralul angajaților, astfel că aceștia sunt puși într-o poziție dificilă de a găsi soluții pentru a repune în mișcare mecanismul lucratului de la birou, fără a înregistra scăderi ale productivității la nivelul echipei.

Soft skills devin hard skills

Dacă abilitățile de lucru cu oamenii erau subsumate în trecut soft skillsurilor, considerate utile, dar nu indispensabile, acum ele devin parte esențială a procesului de producție – lipsa lor la un team leader antrenând perturbări care îi pot pune în pericol poziția. 

Pentru 76% dintre team leaderi, provocările de ordin uman ce țin de  interacțiunea cu oamenii se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.

În acest context, team leaderii consideră în proporție de 97% că abilitatea de a empatiza și comunica eficient cu membrii echipei joacă un rol fundamental în activitatea lor de zi cu zi, în special pentru că 56% dintre lideri au identificat o creștere a dificultăților de comunicare.

Back to top button