fbpx
Casă & FamilieEducatie

Important. Informat. Greu de manipulat!

Chiar dacă ne panicăm, nu devenim egoiști - cam asta ar fi morala acestor ani.

Andrei Elvădeanu, Director Cercetare Cantitativă, iSense Solution a prezintat studiul realizat în ianuarie 2022 despre tendințele globale de consum din mai multe arii, precum:

work from home, fast shopping, new media, lifestyle, tehnologia blockchain și altele:

Ce tendințe ale consumatorilor români se evidențiază?

În studiul pe care vi-l prezentăm azi am selectat doar 3 din cele 10 tendințe globale pe care le-am analizat în studiul nostru Global Consumer Trends. Dacă ar fi să mă refer la trenduri, e greu de ales, dar pot să spun că principalul trend este FRICA. Nu îl menționăm în cercetarea noastră, dar el rezultă din toate datele. Este o stare generalizată de anxietate ca urmare în primul rând a celor 2 ani de pandemie suferiți; mai nou se adaugă și frica de război. Grefat pe ele, putem vorbi despre mai multe trenduri de consum: fie comportamente de economisire, de făcut provizii, până la preocupări pentru securitate, sănătate, grija față de cei dragi. Din toate cercetările pe care le-am făcut în această perioadă rezultă că antidotul pentru frică este altruismul, generozitatea. Vedem acest lucru în atitudinea populației române față de refugiații din Ucraina; de-a lungul pandemiei l-am văzut în disponibilitatea extrem de mare a cetățenilor de a-și ajuta aproapele. Deci chiar dacă ne panicăm, nu devenim egoiști – cam asta ar fi morala acestor ani.

Datele studiului nostru au fost culese într-un studiu cantitativ realizat online pe un eșantion de 1000 de persoane, populație activă 18-68 de ani, în România, țările din regiune și încă două țări din vestul Europei, Franța și Marea Britanie, pentru a avea o comparație cu un standard de consum mai ridicat decât al nostru. Am avut și un studiu calitativ.

Referitor la munca de acasă, comparativ cu țările din Europa, procentul populației din România care lucrează de acasă se înscrie în media regiunii, dar în UK și Franța numărul celor care au lucrat de acasă în această perioadă este mult mai mare.

În momentul acesta, 35% lucrează de acasă, încă 10% care ar putea să lucreze de acasă, dar nu o fac în acest moment. Încă 10% și-ar dori să o facă – deci 55% sunt adepți ai lucrului de acasă. Odată cu relaxarea restricțiior s-ar putea să avem o surpriză și să constatăm că oamenii nu-și mai doresc să se întoarcă la birou și cel mai probabil cam toate companiile vor trebui să găsească măcar soluții de lucru hibrid pentru a acomoda noile nevoi ale angajaților.

Cei mai mulți dintre cei care lucrează de acasă acum (82%) au început să lucreze astfel de când a început pandemia, iar trendul este ca work from home să devină work from anywhere.

(fragment din dezbaterea publică ,,Fii un consumator informat,, 15 martie 2022 )

partener: http://www.isensesolutions.ro

Back to top button