Cum să nu mai primeşti SMS-uri publicitare

Postat acum 1 an

Super oferte la cosmetice, tot soiul de servicii, produse noi, plase de tânţari, vacanţe sau chiar cursuri de învăţare rapidă a celor mai exotice limbi străine. Telefonul personal a devenit o reală ţintă pentru SMS-urile publicitare, veritabile unelte de marketing.

Ce este SMS-ul publicitar

Paşi pentru eliminarea numărului de telefon din baze de date

Milioane de oameni pierd timp citind şi ştergând mesaje nedorite. Numerele noastre de telefon ajung prin diverse metode în baze de date cumpărate sau pur şi simplu operate de diverse companii. Este suficient să lăsăm numărul de telefon mobil pentru o tombolă sau pentru o vânzare sau o cumpărare pe o platformă şi de acolo îşi croieşte drum spre o bază de date folosită în scop de marketing.

De exemplu, atunci când completăm pe un formular de contact numărul nostru de telefon mobil pentru diverse servicii sau produse pe care le achiziționăm, oferim voluntar această informaţie, iar firma are tot dreptul să ne transmită tot felul de informații publicitare.

La fel ca mailurile publicitare sau valurile de newsletter, şi SMS-urile se supun aceloraşi reguli. Din păcate, dezabonarea nu este la fel de simplă. Într-un SMS nu găsim mesaje de genul „dacă nu mai doriţi să primiţi informaţii din partea noastră, click aici pentru dezabonare.”

Ce este de făcut? Dacă primirea şi ştergerea acestor mesaje este o corvoadă, un prim pas este să luăm legătura cu operatorul serviciilor de telefonie mobilă. Cel mai probabil, mesajele publicitare sunt transmise de pe cartelă, dar dacă este folosit un număr cu abonament, furnizorul serviciilor de telefonie ne poate fi de ajutor, încadrând numărul de telefon respectiv în categoria SPAM.

Dacă operatorul de telefonie mobilă nu ne poate ajuta, probabil că următorul pas pe care am vrea să îl facem este să îi contactăm pe cei care ne transmit SMS-urile publicitare. Această situaţie este, însă, una cu două tăişuri. În unele cazuri, poate fi o alegere bună, alteori, poate să înrăutăţească situaţia.

În cazul în care ne hotărâm, totuşi, să îi contactăm pe cei care ne asaltează cu SMS-uri publicitare, trebuie să fim foarte clari asupra cererii noastre, iar odată ce am comunicat faptul că nu mai vrem să primim informaţiile respective, aceste firme sunt obligate să scoată numerele de telefon pentru care s-a făcut sesizarea din sistem.

Pe de altă parte, dacă nici acest lucru nu funcţionează, mai putem să ne adresăm Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pe oricare dintre canalele de comunicare.

Trebuie spus, însă, că deşi putem să ne „dezabonăm” din lista de contacte a unora dintre cei care trimit SPAM pe mobil, o „curăţare” completă este imposibilă.

Leave a Reply