Cele mai des întâlnite concepţii greşite despre sucurile naturale

Postat acum 5 luni

Sucurile naturale sunt, în mod cert, un beneficiu pentru sănănate. Incluse în alimentaţia zilnică sunt o cale prin care putem scăpa de câteva kilograme, putem realiza o cură de vitaminizare şi mineralizare, dar şi o dietă de detoxifiere excelentă. Însă, în calea numeroaselor beneficii pe care ni le aduc aceste sucuri pot sta unele concepţii greşite despre modul lor de preparare sau întrebuințare. Iată câteva dintre ele:

Nu trebuie să amestecăm sucul de fructe cu cel de legume, deoarece sunt asimilate diferit de sistemul digestiv. Argumentul ar fi acela că unele persoane pot întâmpina probleme de disconfort abdominal prin combinarea celor două tipuri de alimente.Totuşi, nu există nicio dovadă ştiinţifică care să susţină această afirmaţie.

Nu trebuie să îngheţăm sucul natural. Deşi se pierd o parte dintre beneficiile nutriţionale şi din enzimele produsului proaspăt, a îngheţa sucul este o alternativă mult mai bună decât aruncarea acestuia. Putem adăuga în supe sucul de legume congelat, iar cel de fructe poate fi folosit în prepararea îngheţatei de casă.

Diabeticii nu ar trebui să bea suc natural. Prea multe zaharuri pot suprasolicita mecanismele de control al zahărului din sânge, mai ales în cazul unui hipoglicemic sau diabetic. Totuși, avantajul varietăţii de zaharuri simple regăsite în legume şi fructe, în detrimentul zahărului alb şi al celor rafinate, este tocmai gama largă de substanţe nutritive ce conferă un echilibru.

Suplimentele cu beta-caroten sunt mai bune decât sucurile bogate în caroten. Deşi sunt benefice, suplimentele cu beta-caroten furnizează doar un anumit tip de caroten, în timp ce prin stoarcerea alimentelor bogate în acest nutrient se asigură o gamă mult mai largă de astfel de substanţe, multe dintre ele având proprietăţi mult superioare beta-carotenilor. Prin stoarcere se desprind membranele celulare, eliberând astfel importanţi compuşi nutriţionali, ce ajută la o absorbţie mai eficientă.

Poți asimila toate elementele nutritive de care ai nevoie din sucurile naturale. În realitate, lucrurile nu stau chiar așa. Aportul nutriţional al consumului unui suc proaspăt este extraordinar pentru organism, dar acesta nu poate înlocui o alimentație sănătoasă și echilibrată, necesară corpului. Spre exemplu, este utilă introducerea în meniul zilnic de proteine de calitate superioară şi grăsimi sănătoase, precum acizi graşi omega-3.

Sucurile din cutii sunt naturale. Majoritatea sucurilor din comerţ sunt supuse unor procese termice şi au conservanţi pentru a nu se altera. În mod normal, sucurile naturale nu rezistă mai mult de câteva ore, iar pentru a beneficia de toate substanţele nutritive trebuie consumate imediat după stoarcere.

Sucul natural potoleşte setea. Organismul percepe sucul ca pe un aliment deoarece conţine substanţe nutritive, zahăr şi calorii. Setea poate fi potolită cu apă, pe când foamea o putem păcăli şi cu un suc proaspăt. Totodată, dat fiind că sucurile conțin o cantitate mare de fructoză, specialiștii în nutriție atrag atenția că este mai sănătos să consumăm fructele întregi, pentru că acestea aduc și un aport important de fibre.

 

 

Leave a Reply