fbpx
Casă & FamilieEducatiePodcastTimp liberVideo
În tendințe

Ce este wellnessul? Interviu cu Ioana Marian, președintele Asociației SPA din România, creatoarea www.despreSpa.ro și a programului SpaEdu

Principalul promotor al activităților SPA la noi

Ioana Marian a lansat în 2010 www.despreSpa.ro care a devenit cea mai importantă platformă de wellness din România și principala sursă de informare pentru cititorii din toată țara, jurnaliști și profesioniști din spa. Implicându-se activ în domeniu, Ioana a centralizat informațiile pieței Spa din România, colaborând și reunind permanent cu reprezentanții centrelor spa, consultanții spa, trainerii spa, producătorii și distribuitorii de produse și echipamente spa. În prezent este președintele Asociației SPA din România iar proiectul ei actual vizează transformarea educației balneare din România cu programul SpaEdu.

Ce este wellnessul?

Totalitatea activităților care ne mențin sănătoși – iar aici spa-ul are un rol privilegiat, deoarece are capacitatea de a relaxa simultan toate cele 5 simțuri

Tribuna Consumatorilor (R.M.): Ioana, cum definești wellness-ul? Ce înseamnă wellness-ul pentru noi?

I.M.: O să pornesc de la definiția dată de Global Wellness Institute, pentru că… este cel mai abilitat să vină cu o definiție în acest sens. Wellness-ul reprezintă totalitatea activităților care ne mențin sănătoși. Este vorba atât despre activități fizice cât și despre activități mentale. Wellnessul trebuie să acționeze pe toate planurile: fizic, emoțional, mental și spiritual. De exemplu, contează ora la care ne culcăm seara și câte ore dormim. Contează ce mâncăm, dar și cât mâncăm. Stomacul nostru e cam cât un pumn, deci nu avem de ce să mâncăm mai mult de atât la o masă. Contează și cât timp mestecăm ceea ce mâncăm. Contează să practicăm meditația, chiar și 2-3 minute pe zi – înseamnă mult, mult mai mult decât nimic. Evident, contează exercițiile fizice, plimbarea prin natură, mai ales că oamenii acum sunt foarte sedentari, stau foarte multe ore la calculatoare, nu mai există muncă fizică, există muncă mentală. Și atunci este nevoie de multă mișcare și de ieșire în natură.

O parte esențială din wellness este relaxarea. Iar relaxarea, din tot ce am studiat, se obține cel mai bine și cel mai rapid la spa, pentru că spa-urile sunt create în așa fel încât să ți se relaxeze simultan toate cele cinci simțuri. Văzul prin decorul de la spa, auzul prin muzica în surdină, prin clipocitul apei, prin sunetele din natură, vrăbiuțe și așa mai departe. Mirosul prin uleiurile esențiale naturale care sunt în centrele spa – atenție, nu bețișoare parfumate, multe dintre ele pot să fie toxice. Gustul prin spa water, prin ceai, sau prin smoothie. Fiecare spa, în general, are o rețetă proprie. Și simțul tactil, evident, prin terapia pe care o primim. În momentul în care toate cele cinci simțuri sunt relaxate simultan, creierul nostru, efectiv, nu mai are încotro decât să se destindă și să se relaxeze de toate detaliile care îl apasă. Acesta este marele avantaj al spa-urilor. Chiar dacă te duci pentru un mini-tratament de 30 de minute, aceste 30 de minute tu ai parte de toată această atmosferă, care, pe lângă tratamentul în sine pentru care te-ai dus, te ajută să te destinzi foarte rapid. Este extraordinar să poți obține asta în numai 30 de minute. În momentul în care și fizic, și emoțional, și mental suntem relaxați, atunci evoluăm și spiritual. Această perspectivă practic holistică pe care o au centrele spa te determină să te gândești din toate perspectivele, să ai un dialog interior tu cu tine însuți, să primești niște răspunsuri.

Cum a luat ființă www.despreSpa.ro, site-ul care a făcut istoria industriei spa de la noi?

Acum 16 ani abandonam vechea mea convingere că spa-ul e răsfăț și aflam pe pielea mea proprie că spa-ul e sănătate. Am făcut atunci chiar eu site-ul care să permită oricui să găsească un spa in România. Apoi am înființat Asociația SPA România, în încercarea de a avea noi nomenclatoare de meserii. În prezent avem acel nucleu de oameni care poate să dezvolte spa-ul și în România – de aceea toamna trecută am înființat și Spa Edu, prima Academie de Spa Management, prima din sud-estul Europei care deține statutul de CIDESCO Training School.

R.M.: Privindu-te pe tine vorbind despre spa, nimeni nu are nici cea mai mică îndoială că ești super-pasionată de asta. Știu că tu ai devenit promotor al industriei spa din România încă înainte ca această industrie să aibă o personalitate conturată. Povestește-ne despre cum a luat ființă www.despreSpa.ro, site-ul care a făcut istoria industriei spa de la noi. Cum ai pus pe picioare această inițiativă și încotro intenționezi să o duci.

I.M. Sincer, a luat ființă absolut întâmplător. Lucram deja de 10 ani în domeniul bancar. Eram o workoholică convinsă – sunt și astăzi, numai că astăzi știu care sunt supapele de care am nevoie. Dormeam foarte puțin. Aveam băiețel care fix în ziua aceea în care eu am leșinat împlinea 2 ani.

Mi s-a făcut rău și am stat 5 ore pe perfuzii într-un centru medical. M-au dus colegii. Am ieșit de acolo cu semnătură pe proprie răspundere – era ziua băiețelului, aveam musafiri invitați la un centru de joacă. Am plecat de acolo în brațele soțului meu, nu mă puteam ține pe picioare. Se învârtea totul cu mine. A doua zi plecam în vacanță – în Turcia la un all inclusive care avea și spa. Eu în continuare eram amețită, nu mă țineam singură pe picioare, m-a susținut soțul meu tot drumul. Acolo am văzut in lift ca au centru spa. Atunci eu eram convinsă că spa-ul este răsfăț, iar eu nu aveam niciodată timp să mă răsfăț, întotdeauna erau alte priorități și eram fericită așa cum eram. Nu simțeam nevoia de încă un pic de răsfăț în viața mea. Da aceea nu fusesem niciodată până atunci la spa. Atunci insă, in vacanta aceea, sotul meu m-a dus la spa. Iar la spa, evident, eu nu știam ce să aleg. Am ales intuitiv un masaj și o baie – pentru că mie îmi place apa foarte mult.

M-au pus să aleg niște uleiuri pe care le vreau în apa aceea. Habar n-am ce-am ales, dar probabil  am ales ce avea organismul meu nevoie să primească momentul ăla. Am stat, probabil, un sfert de oră, 20 de minute în cadă. Și după aceea am făcut un masaj de 50 de minute. Și când s-a terminat masajul, mă țineam perfect pe picioarele mele. Nu mai aveam nici urmă de amețeală. Și am fost șocată. Eu știam că spa-ul era răsfăț, pentru că asta era eticheta pe care o pusesem – iar acum mi-am dat seama că după două zile nu mai am nimic, nu se mai învârte nimic cu mine. Am întrebat-o pe terapeută ce mi-a făcut – ea mi-a spus că eram foarte dezechilibrată. M-a echilibrat, și m-am dus singură în cameră. Soțul meu era șocat: Cum ai ajuns? Cum a fost la spa? Cum a fost răsfățul? I-am spus atunci: să știi că spa-ul nu este răsfăț, am aflat acum că spa-ul este sănătate.

De atunci am început să cercetez un pic. Când am ajuns acasă deja știam exact ce așteptări am; știam că asta funcționează pentru mine. Pot să cheltuiesc o oră pe săptămână – plus drumul – să-mi rup din programul meu ca să rămân echilibrată. Spre marea mea surprindere, era plin de spa-uri pe internet, dar dacă te duceai acolo vedea că erau numai saloane, care își puneau pe site poze luate din alte site-uri. Asta se întâmpla acum 16 ani. Între timp presupun că nu se mai întâmplă. Foarte greu am ajuns pe atunci la adevăratele spa-uri – erau foarte puține, ce-i drept. Și m-am tot întrebat de ce nu exista un site unde să fie prezentate acele spa-uri, ca să știe omul să se ducă direct. Evident că nu exista; pe urmă am înțeles și eu că e greu să susții un business, când sunt atât de puține spa-uri. În momentul în care am rămas însărcinată cu cel de-al doilea copil, am putut să mă ocup chiar eu de acest site – am avut mult mai mult timp și am reușit să-l fac.

După ce l-am făcut am dat peste alte provocări. Terapeuții erau buni, pentru că, în general, în spauri sunt angajați terapeuții care au terminat o facultate, medicină sau facultatea de sport, secția kineto. Terapeutul, într-adevăr, este un element esențial din spa – dar nu este singurul – după cum nici ambientul nu este singurul. Sunt mult, mult mai multe detalii. Și mi-am dat seama că nu există nici o școală unde să fie formați spa-manageri, recepționeri spa, pentru că nu există nomenclatoare de meserii și deci nu ai cum să dai niște diplome pentru meserile respective. Pentru asta am înființat și Asociația Spa România, dar încă n-am reușit să avem nomenclatoare de meserii. Și nu există nici standarde de calitate, ceea ce iarăși poate să fie o problemă. Pe site desprespa.ro, selectăm spa-urile după standarde internaționale. Dar după foarte multă cercetare, eu știu exact la ce să mă uit chiar dacă nu sunt consultant spa, chiar dacă nu am studii în domeniu. A fost o muncă îndelungată și practic m-am concentrat foarte mult pe a face evenimente pentru piața spa, pe a aduce speakeri, experți spa din străinătate. După aceea s-au întors în România suficient de mulți specialiști spa români care au fost plecați și s-au specializat în 10, 15, 20 de ani. Acum pot să spun că avem acel nucleu de oameni care poate să dezvolte spa-ul și în România și acesta e motivul pentru care am înființat și Spa Edu, prima Academie de Spa Management, în toamna trecută. Este un proiect abia lansat, dar deja se văd rezultatele. Am reușit inclusiv să obținem statutul de CIDESCO Training School – CIDESCO este organismul numărul 1 de acreditare și de standarde internaționale în domeniul beauty și spa. Suntem, practic, prima școală de spa management care obține acest statut de CIDESCO Training School din Europa de Est. Au analizat în profunzime programa noastră. Am reușit să obținem acest statut în foarte mare măsură datorită trainerilor extra. Acum spa managerii din România pot să aibă parte de un know-how profesionist, iar la sfârșitul anului pot să dea examenul CIDESCO ca să obțină diploma CIDESCO, recunoscută în toată lumea.

Unde mergem acum la spa în România?

Pentru spa-uri de relaxare mergem în special în marile orașe, dar și în centrele balneare care s-au deschis și spre wellness și spre o abordare holistică.  Acum câțiva ani am avut un program în care am propus spa-urilor săși dezvolte propriile ritualuri semnătură cu ingrediente locale, astfel că, in funcție de zona în care se găsesc, de istoria lor, de ingredientele locale, spa-urile au creat niște tratamente semnătură prin care își spun povestea. E minunat că poți să te plimbi de la sud la nord, de la est la vest și să descoperi România din alte perspectivă, prin spa.

R.M.: Ceea ce a evoluat încă mai repede decât piața spa în acești ani, bănuiesc că a fost gustul și pasiunea românilor pentru spa. Cererea de servicii profesioniste este în continuă creștere. Unde mergem acum la spa în România și unde am mai putea merge, dacă locurile ar fi amenajate corespunzător?

I.M: Acum mergem la spa în special în marile orașe. Nu mă refer acum la spauri medicale, de exemplu, ci la spaurile de relaxare, pe care le regăsim în hoteluri sau sub formă de day spauri. Dar cu toate că aparent toate hotelurile acum au și spa, după cum înainte aveau toate saloanele spa, realitatea nu este chiar asta. Însă dacă au o saună sau mai multe saune, o piscină, o cadă de hidromasaj și o cameră unde cheamă un terapeut la cerere, acesta, după părerea mea, nu este spa. Pentru că acel terapeut care vine la cerere nu are cum să te introducă în atmosfera de spa și nu are cum să fie un fel de consultant wellness pentru tine. Un terapeut spa este mult peste un maseur și eu, de exemplu, nu colaborez cu astfel de spa-uri. Eu colaborez cu spa-urile care, pe lângă faptul că au terapeuți angajați permanent, fac training-uri de câteva ori pe an. Sunt spa-uri în România în care se fac training-uri peste 70 de zile pe an – poate nu fac toți terapeuții 70 de zile, dar cel puțin o dată pe trimestru toți fac training. E esențial, din punctul meu de vedere. Evident că asta duce și la un preț mai ridicat al tratamentului într-un centru spa față de un salon sau față de momentul în care cheamă un terapeut.

Într-adevăr și clienții sunt din ce în ce mai pretențioși și este firesc să fie așa: se duc în vacanță în toată lumea și este normal că aibă pretenția ca și la ei în țară să aibă parte de tratamente similare și acum chiar au.

Acum câțiva ani am avut un program în care am propus spa-urilor săși dezvolte propriile ritualuri semnătură cu ingrediente locale din ce găsesc în jurul lor – slavă Domnului, România e foarte bogată și în plăntuțe și în argile și în nămoluri și în sare și așa mai multe. În funcție de zona în care se găsesc, de istoria lor, de ingredientele locale, spa-urile au creat niște tratamente semnătură prin care își spun povestea. E minunat că poți să te plimbi de la sud la nord, de la est la vest și să descoperi România din alte perspective, prin spa.

R.M.: La noi raportul între domeniul wellness și domeniul balnear a fost cunoscut din cele mai vechi timpuri. Ce potențial vezi pentru numeroasele stațiuni balneare de la noi, care acum sunt destul de puțin amenajate, unele sunt amenințate de paragină și de uitare, dar resursele există acolo și rămân nevalorificate. Cum vezi relansarea lor?

I.M.: Potențialul este imens și aș zice că totuși în ultima vreme se văd proiecte noi. Primăriile au început să se preocupe;  la Borsec de exemplu a ieșit un proiect superb, la Ocna Mureș etc. E drept, încă nu au zona de spa foarte bine dezvoltată, dar abia s-au deschis anul trecut în luna mai. Și au în plan să o dezvolte. Sunt foarte multe proiecte care urmează să apară, pentru că primăriile au putut să acceseze și fonduri europene, aceasta în primul rând pentru că au început să vadă interesul și să înțeleagă că un spa este un centru de profit, nu este un centru de cost. Și asta ar fi foarte important să înțeleagă și toate hotelurile care au acele pseudo-spa-uri: dacă ar dezvolta un spa adevărat, spa-ul acela este un centru de profit. Da, potențialul balnear este imens – eu vorbesc despre asta mai bine de 10 ani prin conferințe. Mă bucur tare mult că majoritatea centrelor balneare care au fost renovate, au și un centru spa acum și au înțeles în timp faptul că nu mutăm terapeuții între centrul balnear și centrul spa după cum avem loc în programator, pentru că la spa se vorbește un pic diferit, problema este abordată altfel; desigur, vorbim tot de sănătatea clientului, dar o facem altfel. Este un pas spre a aduce conceptul wellness și în latura balnearăși în așa-zisele baze de tratament, vechile baze de tratament pe care aș vrea să le numesc acum centre balneare, abordarea trebuie să fie holistică. În ziua de azi te poți trata prin foarte multe variante: tratamentul clasic alopat, tratament ayurvedic, acupunctură, medicină chineză. Sau poți să alegi balneoterapia. De ce alegi balneoterapia? Exact pentru resursele acestea pe care le avem și pentru beneficiile pe care le știm de la bunicii noștri, care ni s-au transmis din generație în generație. Odată ce omul alege calea aceasta a balneoterapiei mai este un pas atât de mic până la experiența asta holistică care este în spa, pentru că deja ai clientul care este deschis pentru o experiență naturală, non-invazivă – este un pas mic pe care practic prin educație putem să-l obținem. Nu este neapărat o chestie de costuri, ci o investiție în oameni. O schimbare de perspectivă și de mentalitate în multe cazuri. Tinerii medici balneologi care ies acum din facultăți sunt mult, mult mai deschiși: să afle mai multe și despre alte tratamente spa în afară de masaj, să gândească și anumite împachetări, mai wellness, nu doar cele cu nămol, să identifice ei tot felul de tratamente spa pe care le-ar putea include pe lângă tratamentele balneare, astfel încât în pachetul acela omul chiar să se și relaxeze și să se simtă și foarte bine, să aibă și o aromă plăcută în cameră și masca care se pune pe el și așa mai departe.

Chiar acum, în centrele balneare deschise recent, foarte greu îți mai dai seama dacă acolo este un spa sau este un centru balnear. Ceea ce este extraordinar, este ceea ce trebuie să fie. Cu cât sunt mai multe elemente care contribuie la relaxare, efectul agentului terapeutic va fi mai profund. Practic vorbim despre eficiență.

Unde mergem la spa în București?

Toată lumea merge la Therme: pe lângă faptul că la ei absolut totul este la un nivel calitativ foarte ridicat, ceea ce fac extraordinar de bine este că au reușit să aducă în viața oamenilor partea de distracție din wellness. Dar Thermele valorifică totuși numai 1% din potențialul geotermal al izvoarelor din jurul Capitalei; stăm, practic, pe o comoară.

Unde mergem la spa în București? Toată lumea merge la Therme, dar citeam zilele trecute că Thermele valorifică în jur de 1% din potențialul geotermal al izvoarelor din jurul Capitalei. Mai sunt și alte proiecte după știința ta care să valorifice această comoară pe care se pare că stăm și nu o folosim?

I.M.: Stăm, da, pe această comoară. În ultimii 7-8-10 ani, cred că am auzit de cel puțin 5 proiecte și le-am așteptat cu mare nerăbdare și nu s-a întâmplat niciunul. Poate că încă nu a fost momentul lor. De unele chiar aflasem de la consultanți SPA care erau antrenați în proiectul acela și totuși proiectul s-a pierdut pe drum. Potențialul există și sunt convinsă că vor apărea. Pe de altă parte, ce face Therme extraordinar de bine? Pe lângă faptul că la ei absolut totul este la un nivel calitativ foarte ridicat (oferă și masaje atipice pe care nu le regăsești în alte centre SPA), ei au reușit și să aducă în viața oamenilor partea de distracție din wellness. Wellness-ul reprezintă, cum am spus la început, totalitatea activităților care ne mențin sănătoși. Dar: nu știam noi oare de la mamele noastre că trebuie să ne culcăm la o anumită oră, că trebuie să fim atenți la ce mâncăm, atenție la câtă apă bem, atenție să nu bei apă în mijlocul mesei? Le știam, dar nu le aplicam. Cred că foarte mulți români deja știu că a merge la spa este o investiție, nu este o cheltuială. Și totuși, câți o fac?

Ei bine, la Therme au reușit să facă oamenii să se distreze. Când te duci într-o saună la Therme, nu te mai duci pentru beneficiile saunei. Știm care sunt beneficiile saunei, din sute de articole. Și cu toate astea, la români, cine se duce undeva doar ca să intre într-o saună? Nu vorbesc de popoarele nordice, acolo sauna este un ritual cu care sunt obișnuiți din generație în generație. Ei bine, Therme aduce un spectacol în saună, cu teatru, cu lumini, cu costumație și mai ales cu arome – au bulgări de gheață cu tot felul de arome și ne fac și educație, ne explică ce arome sunt, de ce sunt în ordinea respectivă, care sunt beneficiile pentru noi, care sunt beneficiile acelui ulei esențial pentru sănătatea noastră. În cele 10 minute cât stai in saună ai parte de spectacol, și te distrezi și aplauzi și te simți extraordinar de bine. Și poți să te duci și cu prietenii, nu trebuie să te duci neapărat singur. Cum să nu-ți placă? E formula câștigătoare. La Therme există o echipă extraordinară de oameni și Cosmin, director wellness, este foarte educat, foarte școlit, se auto-educă foarte mult și în plus e foarte inovativ el ca om, ca fire și se vede că permanent ei vin cu ceva nou, astfel că te determină să te-ntorci la ei, să vezi ce au mai făcut. Această componentă de socializare, de ritual, de distracție, este cea care acționează și la nordici, pentru că acolo e trăire.

Ai observat diferențe între modurile în care bărbații și femeile înțeleg wellness-ul?

I.M.: Nu neapărat. Dar am observat că din ce în ce mai mulți bărbați din România devin clienții ai spaurilor, pentru că au înțeles și ei că de relaxare și de stare de bine și de sănătate are nevoie toată lumea, nu doar femeile. Trendul acesta era de mult în țările din vestul Europei, în America, Australia, Noua Zeelandă, și așa mai departe, dar acum vin din ce în ce mai mulți bărbați și în România. Sunt în special directori din corporații, antreprenori care mai ales după pandemie au descoperit beneficiile spa-ului.

Cum a făcut față industria spa din România și din lume de alte restricțiilor pandemice?

Nu a fost ușor, am fost singura țară cu saune și piscine închise un an și jumătate, în condițiile in care peste 70% din veniturile spa-urilor erau făcute până atunci din accese la saune și piscine. Am lansat atunci două idei de succes: pe de o parte dezvoltarea meniurilor de tratamente uscate, deoarece va fi nevoie de ele in condițiile pandemice de stres fizic și psihic și pe de altă parte programele de mentorat 100% gratuit pentru tot ce ținea de management.

A propos de pandemie, poate e timpul să ne amintim și de vicisiturile istoriei: cum a făcut față industria spa din România și din lume de alte restricțiilor pandemice? Au lăsat sechele sau alte tipuri de efecte mai puțin plăcute, pe care le putem vedea și astăzi? Sau eventual au avut niște efecte pozitive pe care le mai putem vedea și astăzi?

I.M: Mai degrabă aș vorbi despre efectele pozitive. Într-adevăr, nu a fost ușor. Iar în România a fost mult mai greu decât în alte țări: am fost singura țară cu saune și piscine închise un an și jumătate. Din niște motive absolut inexplicabile. Pentru că noi am făcut tot felul de memo-uri, rapoarte, am adus și studii științifice și nimic nu a fost acceptat. N-am înțeles de ce au fost ținute închise la noi, în condițiile în care în toată lumea erau deschise. În acel moment noi centralizam cifra de afaceri a întregii piețe spa din România și am știut că va fi dificil: peste 70% din veniturile spa-urilor erau făcute din accese la saune și piscine. Atunci eu am lansat două idei.

M-am gândit că după perioada în care suntem închiși în casă toată lumea va avea probleme cu spatele, deci va crește apoi cererea de masaje, de tratamente spa, de ritualuri spa. Cine nu a pus până acum accentul pe ele, să și le dezvolte. Dezvoltați meniul de tratamente uscate, le-am spus. Într-un fel, pot să spun că a prins foarte bine faptul că au ținut închise saunele și piscinele, pentru că, vrând-nevrând, toate spa-urile și-au dezvoltat meniurile de tratamente uscate. Și au făcut și foarte mult training cu personalul în perioada aceea. Evident, când îți faci un meniu nou, trebuie să faci și training. Și, într-adevăr, după cele două luni de lockdown total, clienții care obișnuiau să vină la spa nu mai cerau masaje de 50 minute, ci le cereau direct pe cele de 90 de minute. Oamenii aveau mare nevoie, a fost un boom, la un moment dat, nu mai găseai loc să te duci la spa, trebuia să rezervi cu nu săptămâni înainte, chiar și în mijlocul săptămânii. A fost o creștere mare a veniturilor pentru acele spauri care au investit în masaje, ceea ce a compensat pierderile determinate de inchiderea piscinelor.

Un alt lucru pe care l-am făcut, destul de repede, când oamenii din industrie erau disperați: am lansat programul de mentorat, 100% gratuit, cu niște consultanti spa, cei mai mulți dintre ei cu experiență internațională, care au fost de acord să ofere gratuit aceste mentorate. Am zis, ok, nu avem o școală de spa. Mentoratul, teoretic, nu se compară cu o școală, dar practic noi putem să-i susținem pe oamenii aceștia și putem să-i ajutăm să-și dezvolte business-ul accelerat. Și atunci, am pornit online acest program de mentorat 100% gratuit cu cei mai buni spa manageri care erau în momentul acela în piață, în ideea să-i transformăm și pe ei cât de curând în mentori, astfel încât să avem cât mai mulți mentori și să ducem programul către generațiile următoare. Am reușit să facem asta numai parțial, în sensul că, din păcate, unii dintre ei totuși au schimbat domeniul, s-au dus în zona de beauty, s-au făcut consultanți etc. Și acum avem programul de mentorat 100% gratuit. Pe cel de SPA management am zis că, începând de anul acesta, îl vom oferi doar celor care au o diplomă de SPA management – acum că avem și școala. Nu mai suntem in situația de acum 3 ani – este nevoie să aibă niște studii la bază, astfel încât programul să fie un mentorat adevărat. Pe de altă parte, avem programul de mentorat și pentru terapeuții șefi, astfel încât să-i ajutăm, deoarece poziția de terapeut șef și poziția de recepționer șef implică o latură de management, nu este suficient să fii cel mai bun terapeut din echipă sau cel mai bun recepționer din echipa de recepționeri. Am pornit din toamna trecută programul de mentorat cu terapeuții-șefi și a ieșit foarte bine. Urmează să lansăm în toamna aceasta și pentru recepționerii șefi acest program.

Organizăm de 10 ani Global Wellness Day și in România – a doua sâmbătă a lunii iunie, 8 iunie anul acesta, este ziua in care spa-urile isi deschid porțile pentru toți doritorii. Sărbătorim cu toții wellness-ul in această zi și spa-urile dăruiesc din know-how-ul lor: îți dăruiesc o experiență gratuită pe care să o trăiești. Oricine poate să intre gratuit în centrele spa, ca să facă tratamente spa și să vadă cum se simte după acele tratamente, dar și ca să învețe tot felul de tehnici wellness, pe care să le integreze în rutina sa zilnică. Vom afișa curând programul de activități pe pagina fb Global Wellness Day Romania.

Acum, după ce ne-ai făcut poftă de toate minunătile astea, practic ne dorim foarte mult să le vedem în practică. Mi-am adus aminte de ceea ce mi s-a părut mie a fi în anii trecuți cea mai bună ocazie de a face cunoștință cu multitudinea de oferte spa și anume Global Wellness Day. O organizați și anul acesta?

I.M.: Desigur! Cred că e al 9-lea sau al 10-lea an de când organizăm în România Global Wellness Day. Pe plan internațional era cu vreo 3 ani înaintea noastră, cred. Da, Global Wellness Day este după părerea mea cea mai frumoasă sărbătoare. Este momentul în care orice om, indiferent că este sau nu azi client de spa, oricine poate să intre în centrele spa, ca să facă tratamente spa și să vadă cum se simte după acele tratamente, dar și ca să învețe tot felul de tehnici wellness, pe care să le integreze în rutina sa zilnică. În cele mai multe dintre spauri organizăm și diverse workshop-uri de meditație: cum spuneam, nu trebuie mai mult de două minute pe zi de meditație, dar trebuie să știi cum să meditezi  – poți să înveți gratuit de Global Wellness Day. Avantajul este că nu plătești absolut nimic. Sărbătorim cu toții wellness-ul in această zi și este momentul în care și spaurile dăruiesc din know-how-ul lor: îți dăruiesc o experiență gratuită pe care să o trăiești. Înveți de Global Wellness Day de exemplu câteva mișcări de stretching, cât să faci 5 minute de stretching dimineața când te dai jos din pat, e mult mai mult decât nimic. Și evident, tot felul de ateliere de nutriție, de sport. Se adaugă diverse mini-tratamente spa, astfel încât oamenii să simtă câteva ore pe pielea lor ce înseamnă wellness-ul și seara când ajung acasă după o zi wellness să se întrebe: cum ar fi dacă aș integra asta în rutina mea zilnică, pentru că până la urmă să meditez nu mă costă nimic, să fac câteva exerciții fizice nu mă costă nimic, singurul care costă din toate astea este spa-ul. Totuși, un masaj la spa te costă cam cât te costă o masă la restaurantul din centrul orașului. Și care sunt beneficiile unui tratament spa versus o masă? E o chestiune de alegere.

Deci, Global Wellness Day se sărbătorește in fiecare an în a doua sâmbătă a lunii iunie. Nu este o zi fixă – anul acesta este 8 iunie. Avem și o pagină de Facebook: Global Wellness Day Romania. Urmează să începem comunicarea acolo; vom posta și programele centrelor spa pentru această zi. Vă așteptăm cu mare drag alături de noi de Global Wellness Day – este un moment extraordinar ca să descoperi spa-ul și wellness-ul și să-l trăiești alături de oameni care asta respiră zi de zi.

Așa cum respiri și tu, Ioana. Îți mulțumim foarte mult pentru prezența și pentru lumina și relaxarea pe care ne-ai adus-o aici.

Interviu realizat de Roxana Melnicu, pentru Tribuna Consumatorilor.

Back to top button